Follow Us @seri.mahani

Mar 9, 2018

Perlu ke berbengkung semasa berpantang?

Semasa mengandung, secara fisiologinya. Badan kita nih akan merembeskan sejenis hormon bernama 'Relaxin' dengan lebih tinggi terutamanya pada minggu ke 14 dan penghujung kandungan.

Apa fungsi Relaxin ni?

1. Meningkatkan kadar pengepaman darah oleh jantung (Cardiac output)
2. Mengembangkan salur darah ke buah pinggang
3. Melancarkan perjalanan darah melalui arteri
4. Merehatkan urat ligament pada bahagian pelvis
5. Melembutkan & meregangkan bahagian pubic symphysis.

Ni semua penting untuk memastikan kandungan membesar dengan sihat dan juga sebagai persediaan untuk proses kelahiran. Kepala bayi nak lalu kat terowong sempit, kenalah lembut-lembutkan terowong dan kembang-kembangkan bahagian tersebut supaya mudah nak lalu. Allah dah cipta semuanya indah dan semulajadi.

Selepas bersalin, hormon relaxin ni kembali ke tahap asal (dalam tempoh 6bulan). Tapi badan yang dah kembang, masih kembang. Dari situ lah, peranan kita penting untuk membantu pengecutan kawasan yang kembang ituuuu.

Kalau tak, berkemungkinan kita akan kembanglah sampai ke tua. Sebab tu lah, ramai yang badan tip top masa anak dara. Lepas beranak je terus bloob mengembang!

Jadi, tugas kita adalah untuk bentukkan semula badan kembali ke pangkal jalan. Kita bantu dia dengan bantuan bengkung. Bengkung moden yang PALING BERKESAN dan MUDAH yang amat untuk DIPAKAI, adalah PremiumBeautiful. Tak perlu lilit-lilit mahupun bergelut bila nak ke tandas.

13 sebab kenapa korang kena berpantang dgn Premium Beautiful;

  1. Mengempiskan perut
  2. Menurunkan berat badan dengan cepat
  3. Melangsingkan badan
  4. Mengangkat dan menyihatkan rahim dengan lebih cepat
  5. Menyembuhkan luka episotomi dengan lebih cepat 
  6. Mengeluarkan darah-darah kotor dari badan. Boleh mengelak dari masalah rengat
  7. Menghilangkan stretchmark
  8. Meningkatkan metabolisma ibu-ibu bersalin
  9. Memperbanyakkan pengeluaran susu ibu 
  10. Lebih selesa
  11. Tidak panas
  12. Senang dipakai dan dibuka. Takda masalah untuk bergerak.
  13. Dan paling penting tak menyakitkan langsung
post signature