Follow Us @seri.mahani

Dec 23, 2014

Cek Kosong.


Harini dah 23hb Disember 2014..cepat je kan dah nak masuk 2015..ingat dulu masa DrM umum pasal Wawasan 2020, rasa macam lambat je lagi...nahhhh lagi 5 tahun jek..ok bukan nak cakap pasal Wawasan 2020 tapi wawasan diri sendiri..

Ok berbalik pada cerita cek kosong tadi..korang percaya tak yang korang boleh tentukan sendiri berapa yang korang nak setiap bulan..dulu masa memula CikCida cakap pasal cek kosong nih tak pernah pn nak percaya..ye lahhh mana ada orang nak bagi kita cek kosong kan???tapi bila dah buat baru faham apa tu cek kosong..

Ok camnih..kalau kita kerja makan gaji, gaji kita dah memang company tentukan sekian2 banyaknya..tak siap kerja ke tak perform ke MC ke sama gak gaji banyak tu je..so cukup bln dapat gaji..


Contoh gaji sebulan  = RM3,120
Hari bekerja = 26hari
Jam bekerja = 9 - 12 jam sehari termasuk pergi dan balik
RM/hari = RM120
RM/jam = RM12/jam (ave 10jam sehari)

Makin besar gaji makin banyak tanggungjawab dan makin banyak jam yang perlu kita korbankan..betul tak??


Apa yang saya maksudkan dengan cek kosong tu dengan biz ni setiap awal bulan kita boleh target nak bape bonus (RM)..contoh nak dapat RM5,000 sebulan, kalau makan gaji pun kita kena keluar g kerja balik kerja berhari2 baru dapat..takkan buat biz tak buat apa2 boleh dapat duit RM5,000 senang-senang camtuh kan..tp tak perlu jugak keluar hari2 pn yang penting tahu bagaimana dan cara nak melakukannya dengan betul..contohnya macam kat bawah ni:


Contoh income yang kita nak RM5,000
RM5,000/30hari = RM170hari

**  Masa yang diperlukan 2-3jam/hari
Pastikan dalam sejam min kita dapat adalah RM100 (x30hari)
Jadi nak dapat RM5,000 tu bukannya mustahil!!
 

PS dah buktikan yang PS boleh dapat..so korang pn boleh!!Pencapaian tertinggi yang pernah PS dapat dalam sebulan..insyAllah 2015 nih PS akan pastikan akan berganda ganda setiap bulan...aaminnn.


 Kalau dapat banyak nih, ada yang tanak ke??phewwww bonus sebulan okeh bukan setahun..


dan banyakkkkk lagi...kami boleh, korang lagiiii boleh kan kan kan



Biz ni senang jek semuanya kalkulatif..berkaitan dengan angka dan semuanya boleh dikira..tak perlukan penilaian sapa-sapa mahupun duit kopi sogok ke hape..yang penting semangat dan rajin berusaha okehhh..GIVE UP is totally never ever in our life dictionary..

Okes sesiapa yang nak ubah 2015 kepada sesuatu yang lebih challenging..
nak tulis kt CEK KOSONG sendiri..
youre most welcome to be a part of our team!!
PIN POWER



Siapa NAK dia BUAT
Siapa BUAT dia yang DAPAT!!

post signature